Hra Thief 4 bude již čtvrtým pokračováním legendární herní série o králi všech zlodějů Garrettovi ale zároveň i hry, která definovala samotný žánr stealth-akce. A jaká bude?
Zahrajete si opět v roli ostříleného zloděje Garretta v prostředí osazeném do pozdního středověku, přesněji Viktoriánského období. Samotná hra Thief jde volně formulovat jako jakási „simulace středověkého zlodějě“.
Na titulu na rozdíl od prvních 3 dílů pracuje studio Eidos Montreal a všichni se již těšíme jak bude hra vypadat v novém enginu. Datum vydání nebylo zatím potvrzeno, stejně jako další podrobnosti o hře, předpoklad je ale rok 2012. Hra vychází 28.02.2014 v Evropě. Letos studio vydává očekávaný díl DeusEx: Human revoliton a dalším titulem by měl být právě nový Thief, jelikož vývoj dalšího „AAA titulu se začátečním písmenem T“ vývojáři potvrdili již v květnu 2009.
Na oficiálních stránkách ke hře je zatím spušteno pouze fórum, kde mohou příznivci této hry debatovat a vyjadřovat své očekávání.
Styl hraní Thiefa
Jak už bylo řečeno, první hra ze série Thief přinesla do světa 3D akčních her revoluční pojem „stealth-akce“, na kterém si později zakládaly i další hry jako Splinter Cell nebo Assasin’s Creed. Ptáte se, o co vlastně jde?
Na rozdíl od standardních 3D akcí je hlavní taktika zloděje vyhnout se přímému boji a proplížit se kolem nepřátel. Samozřejmě není to vždy nevyhnutelné, občas to můžete zkusit i „postaru“, vytasíte měč a zkusíte se probít, jenže..
Jenže tady rychle zjistíte, že když je nepřátelů víc než jeden, tak často nemáte šanci. Hra se i v tomto snaží být co nejvíc realistická a spoléhá právě na vlohy rozeného zloděje – být potichu a nebýt nikým a ničím spatřen.
K tomu byla přizpůsobena i většina „arzenálu“ Mr.Garretta. Počínaje obuškem na omračování stráží, přes plynové bomby či vodou napuštěné šípy (kterým efektně zhasnete jakoukoliv pochodeň na zdi) zjistíte, že zbraní, kterou potřebujete ze všeho nejvíc, je sada šperháků a paklíčů.
Jenom ta vám totiž otevře ty nejtajnější poklady zeměpánů, vůdců frakcí, obyčejních úředníčků či zlodějů jako jste vy sami. Asi druhou nejdůležitější „zbraní“ je jakýsi indikátor utajení Light Gem či Invisible Gem, který vám podle světelného odstínu pokaždé prozradí, zda jste moc na světle nebo naopak ve stínu – čili tam kde správně máte být.
Ze hry se tak stává vzrušující a napětím protkaná simulace opravdové zlodějiny, podpořená občas až hororovými lokacemi s dramatickými zvuky a hudbou. Garantuji vám, že úprk před vyrušenou stráží či hejnem potvor, které vás nikdy neměli spatřit, vám nachystá nejednou nepříjemnou chvilku na pokraji možností lidských emocí!
A právě tyto vlastnosti, výbornou hratelnost s neotřelým příběhem a atmosférou, vedly k dokonalosti všechny předchozí pokračování této hry. Jaký bude Thief 4? To zjistíme nejříve v den vydání 🙂